Yardım Merkezi

Sayfa Bulunamadı & Götüntülenemedi Hataları

Sayfa Bulunamadı & Görüntülenemedi Hataları genellikle 2 nedenden dolayı yaşanmaktadır.

1) DNS problemi;

Dns problemi alan adı hatalı yönlendirildiğinde yaşanmaktadır.

Dns problemi olup olmadığını anlamak için;

http://www.intodns.com sitesine girip kutucuğa alan adınızı yazınız.

Bu sayfada siteniz ile ilgili dns bilgilerini görebilirsiniz.

Nameserver (ns olarak anılacaktır.) kayıtlarını kontrol ediniz. Eğer alan adını yönlendirdiğiniz ns'ler ile hosting'inize ait ns'ler aynı ise alan adı yönlendirmeniz de bir problem yoktur.

Alan adı hatalı yönlendirildi ise hosting'inize ait doğru ns'leri öğrenip o ns'lere yönlendirmeniz yeterlidir.

2) CACHE Problemi;

Alan adınızı doğru ns'lere yönlendir'diniz. Ancak eski hosting'inize ait sayfayı gözlemliyor yahut sayfa bulunamadı & görüntülenemedi hatalarını görüyor iseniz bilgisayarınızın cache'leri kaynaklı bir sıkıntı yaşıyor olabilirsiniz.

Cache'leriniz kaynaklı bir problem olup olmadığını anlayabilmek için;

Bilgisayarınızda başlat'tan çalıştır bölümüne geliniz ve aşağıdaki komutu yazıp çalıştırınız:

ping netdirekt.com.tr -t

(netdirekt.com.tr yerine kendi alan adınızı yazmalısınız.) Eski hosting'inizin ip adresi gözleniyor ise cache problemi yaşıyorsunuz demektir.

Bilgisayarınız üzerinde browser'ınızdaki tüm sayfaları kapattıktan sonra bilgisayarınızda başlat'tan çalıştır bölümüne geliniz ve aşağıdaki komutu yazıp çalıştırınız:

cmd

Gelen siyah dos ekranında aşağıdaki komutu çalıştırınız:

ipconfig /flushdns

Sonrasında browser'ınızın geçmişini temizleyiniz.

Bu 2 işlemi gerçekleştirdikten sonra cache'leriniz temizlenecektir.

Ancak bazı durumlarda (yetki problemi gibi.) cache'ler temizlenemez. 2-12 saat içerisinde sistem otomatik olarak temizlemektedir.

Ek Bilgi;

Yukarıda belirtilen problemler dışında bilgisayarların dns server ip adresi olarak Türk Telekom ip adreslerinin kullanılmasından dolayı oluşabilmektedir.

Çünkü Türk Telekom dns sunucularında gecikmeli olarak güncelleme yapmaktadır.

Bunu tespit edebilmek için;

Denetim Masası > Ağ ve Paylaşım Merkezi > Local Area Connection > Özellikler > Internet Protokolü sürüm 4 (TCP/IPv4) > Özellikler adımlarını izledikten sonra aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan seçeneğini seçip google dns'leri ile değiştiriniz.

8.8.8.8
8.8.4.4

Ardından yukarıda belirtilen dns probleminde belirtilen 1. adımı uyguladıktan sonra bilgisayarınızda başlat'tan çalıştır kısmına geliniz ve aşağıdaki komutu yazınız:

ping netdirekt.com.tr -t

Problemsiz olarak giriş yapabilmeniz halinde Türk Telekom'u arayarak dns problemi yaşadığınızı bildiriniz.

Halen problem yaşıyor iseniz teknik destek departmanımız ile e-destek sistemi üzerinden iletişime geçiniz.

Saygılarımızla,
Netdirekt A.Ş.

Başka Bir Konu Araştırın
Bulduğunuz konu aradığınız sorulara cevap vermediyse yeni bir konu araştırın.